21. yüzyılla birlikte teknolojik gelişmeler eğitimde kendine yer bulmuş ve zamanla kullanım alanını genişletmiştir. Dünya'nın birçok yerinde yaygın olarak uygulanan geçerliliğini ve etkililiğini koruyan ve okul öncesi ...
Bu çalışmanın amacı, ilkokul 4. Sınıfa giden öğrencilerin oyun tercihlerini,
oynadıkları oyun türleri ve akademik başarıları ile arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır.
Çalışmanın örneklemini İstanbul Bağcılar semtindeki ...
Bu araştırmanın amacı, Almanya Kuzey Ren Vestfalya eyaleti ve Türkiye’deki okul
öncesi eğitimin ve uygulanmakta olan eğitim programlarının mevcut durumunun
belirlenmesi ve okul öncesi eğitim sistemlerinin farklı değişkenler ...
Bu araştırmanın genel amacı, çizgi filmlerin İngilizce eğitimine etkisinin incelenmesidir. Bu
bağlamda çizgi filmlerin 2.sınıf “hayvanlar” konusunun öğretiminde kullanılmasının
İngilizce öğrenimine, İngilizceye karşı ...
Bu araştırmada çocuk edebiyatı metinlerine dayalı olarak hazırlanan programın, ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel ...
Bu araştırma, drama etkinliklerinin 60-72 aylık çocukların prososyal
davranışları üzerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test son
test kontrol gruplu yarı deneysel desen uygulanmıştır. Araştırmanın ...
Ailelerin en önemli sorumluluklarından biri çocukları için iyi bir okul öncesi eğitim kurumu seçmektir. Bu seçim, hem çocuğa sunulan eğitim ve bakımın kalitesini belirlemesi hem de ailelerin ihtiyaç ve beklentilerini ...
Süreli yayınlar, toplumların yaşam biçimlerini, ülkelerin siyasi gelişmelerini ve
gelişim aşamalarını incelemek ve anlamak için önemli araçlardır. Tanzimat
yıllarından itibaren hayatımıza giren süreli yayınlar bu ...
Bu çalışmanın amacı, İlk Yıllar Eğitim Programının (Primary Years Programme) okul öncesine devam eden çocuklardaki Bilimsel Süreç Becerilerine (BSB) etkisini incelemektir. Yarı deneysel araştırma desenindeki bu çalışmada ...
Bu araştırmanın amacı kişiselleştirilmiş metinlerin okuduğunu anlama ve okuma metnine
ilişkin tutum üzerindeki etkisini incelemektedir. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu
deneysel desen yöntemi kullanılmıştır. ...
Bu araştırmada, ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin kesir çeşitlerine ve birim kesre yönelik
kullandıkları temsiller ve modelleme performansları araştırılmıştır. Araştırmada
betimsel araştırma türlerinden tarama modeli ...
Bu araştırma ilkokul birinci sınıfa yeni başlamış okuma yazma bilmeyen
öğrencilerin, belirlenen konular hakkında konuşturularak sözlü iletişimde
kullandıkları kelimeleri belirlemek ve öğrencilerin sahip oldukları kelime ...
Bu çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematiksel problemleri
çözme ve kurma süreçlerini incelemek ve bu süreçlerde kullandıkları adımları ortaya
koymaktır. Araştırma, hem nicel hem de nitel yöntemlerle ...
Değerler, sosyal hayatı düzenleyen yol göstericilerdir. Bireylerin toplum içinde bir
arada yaşayabilmeleri, toplumsal huzur ve dengeyi sağlayabilmeleri için rehber
konumundadırlar. Okula yeni başlayan öğrencilerin de ...
Bu araştırmada ülkemizde yıllardır tartışılmakta olan yabancı dil eğitiminin bir ayağı ilkokul İngilizce ders kitapları temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma, yazma, gramer ve diğer alıştırmalar) ile İngilizce ...
Bu araştırmada, matematiksel oyunların kullanımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin
matematik dersine karşı olan tutumlarına ve metaforik algılarına etkisi araştırılmıştır.
Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Bu ...
Bu araştırmada, ilkokul öğrencilerinin matematik tutumlarını, mevcut sistem
sorunlarını dikkate alarak inceleyen bir ölçüm aracı “Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ)”
araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. İlgili ölçeği ...
Bu çalışma ilkokul 4. Sınıf düzeyindeki öğrencilerin fen bilimleri dersinde "Maddenin Özellikleri" ünitesinde yer alan "Saf Madde ve Karışım" konusuna ait başarılarını tespit etme ve varsa kavram yanılgılarını ortaya koymayı ...
Bu araştırmada ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda düşüncelerini belirlemek, sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlarla başa çıkma konusunda yaklaşımlarını ...
Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sergiledikleri istenmeyen davranışların öğrencilerin sınıfları, cinsiyetleri ve okul yıl sonu not ortalamalarına göre anlamlı düzeyde farklılık olup olmadığına yanıt ...