Özet:
Bu araştırmada ülkemizde yıllardır tartışılmakta olan yabancı dil eğitiminin bir ayağı ilkokul İngilizce ders kitapları temel dil becerileri (dinleme, konuşma, okuma, yazma, gramer ve diğer alıştırmalar) ile İngilizce öğretim programı bağlamında incelenmiştir. Araştırmanın amacı; 2019-2020 eğitim öğretim yılında kullanılmaya başlanan ilkokul İngilizce ders kitaplarının bu boyutlar etrafında verimliliğini veya eksik yönlerini ortaya koymaktır. Ayrıca yabancı dil ders kitaplarının kullanımına bağlı olarak öğretim üzerindeki olumlu ve olumsuz yönleri irdelenmiştir. Araştırma ders kitabı değerlendirme ölçeği ile yapılmış olup; ölçütlere karar verilirken ilgili alandaki çalışmalar incelenip araştırma problemine cevap verecek bir ölçek oluşturulmuş, son olarak da ölçme değerlendirme ve dil öğretimi alanlarında uzman akademisyenlerin görüşleri doğrultusunda düzeltmeler yapılarak son hali verilmiştir. Araştırmamızda nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman analizi tekniği uygulanmış ve veriler bu teknikle elde edilmiştir. Sonrasında İngilizce öğretim programı ve ilgili ders kitapları içerik analiziyle incelenmiştir. Ölçekte dil becerileri ve öğretim programına ait toplam 15 kıstas kitaplardan örneklerle ayrı ayrı analiz edilmiş, her kitabın hangi kıstası karşılayıp hangisini karşılamadığı sebepleriyle açıklanmıştır. Her ders kitabının kullanılan formül sonucundaki puanları birbirine yakın çıkmış olup, puanları ifade ettiğimiz ölçeğin dört kategorisinden (kötü, orta, iyi, çok iyi) üçüncüsü olan iyi kategorisi içerisinde yer almışlardır. Son kısımda da her ders kitabının değerlendirmesi yapılmış; ilgililere ve alanda yapılacak çalışmalara önerilerle katkı sunmaya çalışılmıştır.