Bu araştırmanın amacı; zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlere yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016 yılında Balıkesir İl Milli ...
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 48-60 aylık çocukların
İngilizce Dil Ediniminde fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve
müzikli oyunların etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın ...
Bu araştırmanın amacı araştırmacı tarafından alan yazın taraması sonucu oluşturulan STEM yaklaşımına dayanan Erken STEM Eğitimi Programının (ESTEMEP) çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisini ortaya koymaktır. ...
Bu araştırmada, matematiksel oyunların kullanımının ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin
matematik dersine karşı olan tutumlarına ve metaforik algılarına etkisi araştırılmıştır.
Araştırmada karma desen kullanılmıştır. Bu ...
Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sergiledikleri istenmeyen davranışların öğrencilerin sınıfları, cinsiyetleri ve okul yıl sonu not ortalamalarına göre anlamlı düzeyde farklılık olup olmadığına yanıt ...
Bu araştırmada, rehberlik ve araştırma merkezi personelinin, sınıflarında kaynaştırma
öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerinin ve matematik becerilerinde
yetersizlik yaşadığı için kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin ...
Bu çalışmanın amacı, İlk Yıllar Eğitim Programının (Primary Years Programme) okul öncesine devam eden çocuklardaki Bilimsel Süreç Becerilerine (BSB) etkisini incelemektir. Yarı deneysel araştırma desenindeki bu çalışmada ...
Bu araştırmada STEM eğitiminin 5 yaş çocuklarının yaratıcılıkları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı İstanbul ili ...
Bu araştırmanın amacı yaratıcı drama etkinliklerinin okul öncesi dönemdeki
çocukların duygu düzenleme becerilerine etkisini incelemektir. Araştırmada ön test son test-kontrol gruplu yarı-deneysel yöntem kullanılmıştır. ...
Ailelerin en önemli sorumluluklarından biri çocukları için iyi bir okul öncesi eğitim kurumu seçmektir. Bu seçim, hem çocuğa sunulan eğitim ve bakımın kalitesini belirlemesi hem de ailelerin ihtiyaç ve beklentilerini ...
Bu araştırmada çocuk edebiyatı metinlerine dayalı olarak hazırlanan programın, ilkokul öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın nicel ...
Teknoloji ve değişen eğitim stratejileri ile STEM (fen, teknoloji, mühendislik ve
matematik) eğitimde önemli bir yere sahip olmuştur. Bu doğrultuda eğitimde ilk
yılların önemi de vurgulanarak dünyada STEM eğitimi erken ...
Sanat entegrasyonu, sanatın başka bir disiplinin öğretimine dahil edilmesi yoluyla
daha zengin bir öğrenme ortamı oluşturan deneyimsel bir öğretim yaklaşımıdır. Bu
araştırmanın amacı, sanatın yabancı dil öğretimine entegre ...
Bu araştırmada, ilkokul öğrencilerinin matematik tutumlarını, mevcut sistem
sorunlarını dikkate alarak inceleyen bir ölçüm aracı “Matematik Tutum Ölçeği (MTÖ)”
araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. İlgili ölçeği ...
Birçok araştırmacı ve düşünür öğrenmenin önemini vurgulamışlardır. Çoğu
eğitimciye göre anlamlı öğrenmenin gerçekleşmesi için kavramlar arasında ilişki
kurmak gereklidir. Bu çalışma; öğrenme stillerinin Sosyal Bilgiler ...
Bu araştırmanın genel amacı, çizgi filmlerin İngilizce eğitimine etkisinin incelenmesidir. Bu
bağlamda çizgi filmlerin 2.sınıf “hayvanlar” konusunun öğretiminde kullanılmasının
İngilizce öğrenimine, İngilizceye karşı ...
Bu çalışmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin matematiksel problemleri
çözme ve kurma süreçlerini incelemek ve bu süreçlerde kullandıkları adımları ortaya
koymaktır. Araştırma, hem nicel hem de nitel yöntemlerle ...
Bu çalışmanın amacı proje tabanlı öğrenme yaklaşımının ilkokul 4. sınıf matematik dersinde öğrencilerin başarılarına ve üstbilişsel farkındalıklarına etkilerini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada ön test son ...
Bu araştırmada ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi konusunda düşüncelerini belirlemek, sınıfta karşılaştıkları istenmeyen davranışlar ve bu davranışlarla başa çıkma konusunda yaklaşımlarını ...
Bu araştırmada yaratıcı drama yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin öykü
yazmaya yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada
yaratıcı drama etkinlikleriyle öğrencilerin kendilerini etkin ...