Özet:
Sanat entegrasyonu, sanatın başka bir disiplinin öğretimine dahil edilmesi yoluyla
daha zengin bir öğrenme ortamı oluşturan deneyimsel bir öğretim yaklaşımıdır. Bu
araştırmanın amacı, sanatın yabancı dil öğretimine entegre edilmesinin öğrencilerin
yaratıcılık becerisi ve motivasyonu üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışma, nitel
araştırma yöntemlerinden eylem araştırması ile desenlenmiştir. Türkçe ve
İngilizcenin yabancı dil olarak öğretildiği iki ayrı sınıf için öğrenmeyi destekleyici
nitelikte sanatsal etkinlikler geliştirilmiştir. Eylem araştırması sürecinde veriler
uygulanan sanatsal etkinlikler, gözlem notları, araştırmacı ve öğrenci günlükleri,
öğretmen ve öğrenci görüşmeleri ve öğrenci etkinlik dosyaları yoluyla toplanmıştır.
Elde edilen bulgular, içerik analizi yöntemi ile yorumlanmıştır. Sanatın dil
öğretimine entegrasyonunun incelenmesi amacıyla gerçekleştirilen bu eylem
araştırmasında ulaşılan sonuç, sanat entegrasyonu sürecinin Türkçe ve İngilizcenin
yabancı dil olarak öğretiminde öğrencilerin yaratıcılık becerisi ve motivasyonunu
önemli ölçüde artırdığı yönündedir. Sanatsal etkinlikler, öğrencilerin yaratıcılık
potansiyellerini fark etmelerine ve özellikle üretici dil becerilerine aktarmalarına
olanak sağlamıştır. Sanatsal etkinliklerle desteklenen öğrenme süreci de öğrencilerin
dil öğrenmeye karşı istekliliğini kayda değer şekilde arttırmıştır.