Özet:
Bu araştırmanın genel amacı, çizgi filmlerin İngilizce eğitimine etkisinin incelenmesidir. Bu
bağlamda çizgi filmlerin 2.sınıf “hayvanlar” konusunun öğretiminde kullanılmasının
İngilizce öğrenimine, İngilizceye karşı tutum geliştirmeye etkisi araştırılmıştır.. Veri analizi
ön test ve son test grupları oluşturularak yarı deneysel yöntem ile yapılmıştır. Çalışma
grubunu, Giresun ilindeki bir ilkokulda öğrenim gören 19 adet 2.sınıf öğrencisi
oluşturmuştur. “Hayvanlar” konusu, kontrol grubunda (N=10) geleneksel yöntem ile deney
grubunda (N=9) ise çizgi film izletilerek ile işlenmiştir. Dersler, araştırmacı tarafından 4
hafta (8 ders saati) boyunca yürütülmüştür. Veri toplama işlemi “Hayvanlar Konusu
Akademik Başarı Testi”, “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak yapılmıştır.
Toplanan veriler SPSS analiz programı ile incelenmiştir. Verileri analiz ederken aritmetik
ortalama sonuçları, “İlişkili Örneklemler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi” ve “İlişkisiz
Örneklemler Mann Whitney U Testi” kullanılmıştır. Bu çalışma ile çizgi filmlerin ve
geleneksel yaklaşımın İngilizce dersi akademik başarısını anlamlı bir şekilde arttırdığı
sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak çizgi filmlerin akademik başarıyı arttırmada
geleneksel yaklaşıma göre anlamlı fark bulunamamıştır. Çizgi filmler ise İngilizce dersine
karşı tutum üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkiye sahip olmamaktadır.