YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Çizgi filmlerin ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin akademik başarılarına ve tutum geliştirmelerine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Bülbül, Sevgi
dc.date.accessioned 2022-01-05T06:38:18Z
dc.date.available 2022-01-05T06:38:18Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12274
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın genel amacı, çizgi filmlerin İngilizce eğitimine etkisinin incelenmesidir. Bu bağlamda çizgi filmlerin 2.sınıf “hayvanlar” konusunun öğretiminde kullanılmasının İngilizce öğrenimine, İngilizceye karşı tutum geliştirmeye etkisi araştırılmıştır.. Veri analizi ön test ve son test grupları oluşturularak yarı deneysel yöntem ile yapılmıştır. Çalışma grubunu, Giresun ilindeki bir ilkokulda öğrenim gören 19 adet 2.sınıf öğrencisi oluşturmuştur. “Hayvanlar” konusu, kontrol grubunda (N=10) geleneksel yöntem ile deney grubunda (N=9) ise çizgi film izletilerek ile işlenmiştir. Dersler, araştırmacı tarafından 4 hafta (8 ders saati) boyunca yürütülmüştür. Veri toplama işlemi “Hayvanlar Konusu Akademik Başarı Testi”, “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılarak yapılmıştır. Toplanan veriler SPSS analiz programı ile incelenmiştir. Verileri analiz ederken aritmetik ortalama sonuçları, “İlişkili Örneklemler Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi” ve “İlişkisiz Örneklemler Mann Whitney U Testi” kullanılmıştır. Bu çalışma ile çizgi filmlerin ve geleneksel yaklaşımın İngilizce dersi akademik başarısını anlamlı bir şekilde arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna ek olarak çizgi filmlerin akademik başarıyı arttırmada geleneksel yaklaşıma göre anlamlı fark bulunamamıştır. Çizgi filmler ise İngilizce dersine karşı tutum üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkiye sahip olmamaktadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Çizgi film en_US
dc.subject İngilizce eğitimi en_US
dc.subject Peppa Pig çizgi filmi en_US
dc.subject Eğitimde materyal kullanımı en_US
dc.title Çizgi filmlerin ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine ilişkin akademik başarılarına ve tutum geliştirmelerine etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster