Özet:
Bu çalışmada ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sergiledikleri istenmeyen davranışların öğrencilerin sınıfları, cinsiyetleri ve okul yıl sonu not ortalamalarına göre anlamlı düzeyde farklılık olup olmadığına yanıt aranmıştır. Araştırmada ilkokul 3. ve 4. sınıf öğrencilerinde gözlenen istenmeyen öğrenci davranışlarının okul başarısına olan etkisini belirlemeye yönelik Teymuroğlu (2011)’nun hazırlamış olduğu anket formu kullanılmıştır. Kullanılan anket formunda bazı değişiklikler yapılarak araştırmaya uyarlanmıştır. Araştırma istenmeyen öğrenci davranışlarını sınıf, cinsiyet ve yıl sonu not ortalaması değişkenlerine göre betimlemeyi amaçlayan bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2015-2016 eğitim öğretim yılı II. Döneminde Antalya İli merkez ilçesinde bulunan bir ilkokulda görev yapmakta olan 3. ve 4. sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubu evrenin tamamını kapsamaktadır. Elde edilen anket verilerinin analizi yapılmış ve çözümlenmesinde Crosstab ve Pearson Chi-Square yöntemleri kullanılmıştır. Sonuçların frekans dağılımları ve istenmeyen öğrenci davranışlarının yaygınlığı hesaplanarak öğrenciler arasında sınıf, cinsiyet ve yıl sonu not ortalamasına göre anlamlı bir fark olup olmadığı belirlenmiştir. İstenmeyen öğrenci davranışlarının görülme sıklığı, yıl sonu not ortalaması "Geçer" ve "Orta" olan öğrenciler arasında daha yaygın olduğu sonucuna varılmıştır. Yıl sonu not ortalaması "Geçmez"ve "Pekiyi" olan öğrencilerin istenmeyen davranışları sıklıkla sergilemediği belirlenmiştir. Yıl sonu not ortalaması İyi olan öğrencilerin ise nadiren istenmeyen davranış gösterdiği görülmüştür. ‘Hırsızlık’ davranışının nadir olarak sergilendiği ve ‘Bağımlılık yapıcı madde kullanımı’ davranışının ise hiçbir zaman sergilenmediği sonucuna ulaşılmıştır.