dc.contributor.author |
Ergüder, Seval
|
|
dc.date.accessioned |
2022-01-05T07:07:39Z |
|
dc.date.available |
2022-01-05T07:07:39Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12279 |
|
dc.description |
Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 |
en_US |
dc.description.abstract |
Bu araştırmada yaratıcı drama yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin öykü
yazmaya yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada
yaratıcı drama etkinlikleriyle öğrencilerin kendilerini etkin bir şekilde ifade etme,
bunu yazı diline dökebilme, hayal güçlerini kullanma, öykü yazma süreçlerini farklı
yöntemlerle deneyimleme gibi yazma süreçlerinde öğrencileri olumlu düşünmeye
cesaretlendirmek ve kendi başlarına bir öyküyü oluşturmada istekli olmalarını
sağlamak hedeflenmiştir. Bu çalışmada karma araştırma yöntemlerinden iç içe desen
kullanılmıştır. Nicel araştırma teknikleriyle elde edilen veriler nitel verilerle
desteklenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ön test-son test kontrol gruplu yarı
deneysel desen kullanılmıştır. Nitel kısmında ise görüşmeler yapılmıştır.
Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim/öğretim yılında kolay ulaşılabilir
örneklem ile belirlenmiş İzmir ili Bayraklı ilçesinde bir devlet okulunda bir deney
(n=26) ve bir kontrol grubu (n=24) oluşturmuştur. Araştırmanın verilerinin elde
edilmesinde Susar (2009) tarafından geliştirilen “Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği
(YAYTÖ)” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 22 programı ile
gerçekleştirilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır.
Araştırmanın sonuçlarına göre yaratıcı drama yöntemi ile işlenen ders deney grubu
öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarını anlamlı derecede artırmıştır (p<0.05). Bu
artış kontrol grubuyla karşılaştırıldığında gruplar arasında anlamlı farklılık
oluşmamış ise de deney grubu öğrencileriyle gerçekleştirilen görüşmelerin sonucuna
göre öğrenciler yaratıcı drama ile ders işlemenin yararlı olduğunu ve onları mutlu
ettiğini belirtmişlerdir. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.subject |
Yaratıcı drama |
en_US |
dc.subject |
Yazma becerisi |
en_US |
dc.subject |
Dilin önemi |
en_US |
dc.subject |
Öykü yazma becerisi |
en_US |
dc.title |
Yaratıcı drama yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin öykü yazmaya yönelik tutumlarına etkisi |
en_US |
dc.type |
Thesis |
en_US |