YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Yaratıcı drama yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin öykü yazmaya yönelik tutumlarına etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ergüder, Seval
dc.date.accessioned 2022-01-05T07:07:39Z
dc.date.available 2022-01-05T07:07:39Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12279
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada yaratıcı drama yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin öykü yazmaya yönelik tutumlarına etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada yaratıcı drama etkinlikleriyle öğrencilerin kendilerini etkin bir şekilde ifade etme, bunu yazı diline dökebilme, hayal güçlerini kullanma, öykü yazma süreçlerini farklı yöntemlerle deneyimleme gibi yazma süreçlerinde öğrencileri olumlu düşünmeye cesaretlendirmek ve kendi başlarına bir öyküyü oluşturmada istekli olmalarını sağlamak hedeflenmiştir. Bu çalışmada karma araştırma yöntemlerinden iç içe desen kullanılmıştır. Nicel araştırma teknikleriyle elde edilen veriler nitel verilerle desteklenmiştir. Araştırmanın nicel kısmında ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Nitel kısmında ise görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim/öğretim yılında kolay ulaşılabilir örneklem ile belirlenmiş İzmir ili Bayraklı ilçesinde bir devlet okulunda bir deney (n=26) ve bir kontrol grubu (n=24) oluşturmuştur. Araştırmanın verilerinin elde edilmesinde Susar (2009) tarafından geliştirilen “Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği (YAYTÖ)” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS 22 programı ile gerçekleştirilmiştir. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre yaratıcı drama yöntemi ile işlenen ders deney grubu öğrencilerinin yazmaya yönelik tutumlarını anlamlı derecede artırmıştır (p<0.05). Bu artış kontrol grubuyla karşılaştırıldığında gruplar arasında anlamlı farklılık oluşmamış ise de deney grubu öğrencileriyle gerçekleştirilen görüşmelerin sonucuna göre öğrenciler yaratıcı drama ile ders işlemenin yararlı olduğunu ve onları mutlu ettiğini belirtmişlerdir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Yaratıcı drama en_US
dc.subject Yazma becerisi en_US
dc.subject Dilin önemi en_US
dc.subject Öykü yazma becerisi en_US
dc.title Yaratıcı drama yönteminin ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin öykü yazmaya yönelik tutumlarına etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster