YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen-öğrenci ilişki düzeyleri ile kariyer uyumlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Karabekiroğlu, Cansu
dc.date.accessioned 2022-03-03T07:10:20Z
dc.date.available 2022-03-03T07:10:20Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12538
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Çocukların okul ile tanışmasında ve okula yönelik tutumunun oluştuğu süreçte tanışacağı ilk öge olan okul öncesi öğretmeninin öğrencileriyle ilişkisinin geliştirilmesinde başlıca unsurlardan biri öğretmenin kariyer uyumudur. Bu çalışmada okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen-öğrenci ilişki düzeyleri ile kariyer uyumlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaca bağlı olarak okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen-öğrenci ilişki düzeyleri ile kariyer uyumluluk düzeyleri ayrı ayrı incelenmiş daha sonra bunlar arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen-öğrenci ilişki düzeyleri ile kariyer uyumluluk düzeyleri çeşitli demografik özellikler açısından incelenmiştir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Tokat ilinde bulunan resmi ve özel okul öncesi eğitim kurumlarında görev yapmakta olan 248 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından okul öncesi öğretmenleriyle görüşülerek toplanmıştır. Araştırma verilerinin toplanmasında Kariyer Uyumluluğu Ölçeği ve Öğrenci Öğretmen İlişki Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde öncelikle normallik testleri kullanılmış, veri setinin normal dağılıma sahip olması nedeniyle veri analizinde parametrik testler tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin kariyer uyumluluğu ile öğrenci-öğretmen ilişkisi arasında anlamlı bir ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Öğrenci-öğretmen ilişkisi, kariyer uyumluluğu ile pozitif yönde ilişkilidir. Bununla beraber öğretmenlerin kariyer uyumluluklarını etkileyen faktörlerden birinin cinsiyet faktörü olduğu görülmüş, erkek katılımcıların KUÖ-Kariyer Planı puanlarının kadın katılımcılara göre anlamlı derecede farklı ve yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bekar katılımcıların kariyer planı puanlarının da evli katılımcılara göre anlamlı derecede farklı ve yüksek olduğu saptanmıştır. Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin kariyer uyumluluklarının öğretmen-öğrenci ilişkileri üzerindeki etkisinin demografik faktörlere bağlı olarak farklılık gösterdiği de belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Kariyer uyumu en_US
dc.subject Okul öncesi eğitim en_US
dc.subject Öğretmen–öğrenci ilişkisi en_US
dc.title Okul öncesi öğretmenlerinin öğretmen-öğrenci ilişki düzeyleri ile kariyer uyumlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster