YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

YouTube yayıncılarının beş yaş çocuklarının dil gelişimleri ve konuşma alışkanları üzerindeki etkisinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Toksoy, Nazlıcan
dc.date.accessioned 2022-03-03T07:42:50Z
dc.date.available 2022-03-03T07:42:50Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12543
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Okul öncesi eğitim dönemi, dil gelişimi açısından önemli gelişmelerin yaşandığı kritik bir süreçtir. Çocukların dil ve konuşma becerisi kazanmasında bireysel ve çevresel faktörler etkili olmaktadır. Medya, çevresel unsurlardan biri olmakla birlikte, çocuğun dil gelişiminin şekillenmesinde önemli bir rol oynamaktadır. Medya ve teknolojinin gelişmesiyle geleneksel medya yapıları, sosyal medya olarak adlandırılan yeni medya yapılarına evrilmiştir. YouTube, çocukların en fazla tanıdıkları sosyal medya platformudur. Model alarak öğrenmenin yoğun olduğu okul öncesi eğitim döneminde; çocukların etkileşim içerisinde oldukları YouTube yayıncıları tarafından kullanılan kelime ve kelime kombinasyonları, çocukların dil gelişimleri ve konuşma alışkanlıkları için örnek teşkil etmektedir. Bu sebeple çalışma; YouTube yayıncılarının, beş yaş grubundaki çocukların dil gelişimleri ve konuşma alışkanlıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemi üzerine kurgulanmıştır. YouTube yayıncılarının beş yaş çocuklarının dil gelişimleri ve konuşma alışkanlıkları üzerine etkisinin derinlemesine incelenmesi amacıyla yapılan araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde gerçekleştirilmiştir. Amaçlı örnekleme yönteminin ve maksimum örnekleme tekniğinin kullanıldığı araştırmada, Kilis ili, merkez ilçesinde yer alan Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ana sınıfı ve bağımsız anaokulları, sosyoekonomik düzeylerine göre sınıflandırılmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim gören; düşük, orta ve yüksek sosyoekonomik düzeyde yer alan toplam 60 çocuk araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırma verileri araştırmacı tarafından toplanmış, veri toplama aracı olarak; yarı yapılandırılmış görüşme formu, YouTube güncesi ve drama etkinlik planı kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma sonucunda, YouTube yayıncılarının, çocukların dil gelişimleri ve konuşma alışkanlıkları üzerinde etkili olduğu, YouTube yayıncıları tarafından kullanılan kelime ve kelime kombinasyonlarının çocuklar tarafından hatırlandığı ve günlük yaşamda kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Okul öncesi dönem en_US
dc.subject Dil gelişimi en_US
dc.subject YouTube yayıncılarının konuşma alışkanlıklarına etkisi en_US
dc.title YouTube yayıncılarının beş yaş çocuklarının dil gelişimleri ve konuşma alışkanları üzerindeki etkisinin incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster