YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin kesir çeşitleri ve birim kesre yönelik kullandığı temsillerin ve modelleme performanslarının incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kamacı, Yavuz
dc.date.accessioned 2022-03-03T12:55:26Z
dc.date.available 2022-03-03T12:55:26Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12561
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmada, ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin kesir çeşitlerine ve birim kesre yönelik kullandıkları temsiller ve modelleme performansları araştırılmıştır. Araştırmada betimsel araştırma türlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi 249 ilkokul 4. Sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen ‘Kesir Temsilleri Formu’ ve ‘Kesir Modelleme Formu’ olmak üzere açık uçlu iki anket formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel ve içerik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin basit, bileşik, tam sayılı ve birim kesri ifade etmede en fazla tercih ettiği temsiller sırasıyla görsel, sembolik ve sözel olduğu görülmektedir. Alan/bölge modeli öğrencilerin en fazla tercih ettiği görsel temsildir. Alan/bölge modelinde öğrenciler genellikle dikdörtgen geometrik şeklini kullanmaktadır. Basit ve birim kesirde üç tür kesir modeli de kullanılırken, bileşik ve tam sayılı kesirde küme modeli kullanılmamıştır. Öğrencilerin sembolik temsilleri genellikle doğru kullandığı fakat bazı öğrencilerin kesir kavramlarını karıştırdığı görülmektedir. Öğrenciler sözel temsillerinde genel olarak formal kesir tanımları kullanmaktadır. Öğrencilerin modelleme performanslarına bakıldığında, genel olarak başarısız oldukları sonucu ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin en başarılı olduğu kesir türü basit kesir iken, en başarısız oldukları kesir türü tam sayılı kesirdir. Öğrencilerin performans durumlarındaki yanlış cevapları incelendiğinde çeşitli hatalar yaptığı görülmektedir. Bu hatalardan bazıları, pay ile payda kavramını karıştırma, bütünü eş parçalara ayıramama ve kesir çeşitlerini birbirinin yerine kullanmadır. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Temsil ve temsil türleri en_US
dc.subject Kesir temsilleri en_US
dc.subject Kesir modelleri en_US
dc.title İlkokul 4. Sınıf öğrencilerinin kesir çeşitleri ve birim kesre yönelik kullandığı temsillerin ve modelleme performanslarının incelenmesi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster