YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlere yönelik öğretmen görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Palas, Ahmet Yiğit
dc.date.accessioned 2022-03-24T06:42:48Z
dc.date.available 2022-03-24T06:42:48Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12706
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı; zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlere yönelik öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın evrenini 2016 yılında Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Altıeylül ve Karesi İlçeleri bünyesindeki ilköğretim okullarında görev yapan ve sınıflarında zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencisi bulunan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise birinci ve ikinci sınıfta zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencisi bulunan 24 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılmış ve veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. Görüşmeler araştırmacı tarafından öğretmenlerin istediği tarihte ve belirlediği saatlerde yapılmış, 02 Haziran 2016 ile 21 Haziran 2016 tarihleri arasında gerçekleşmiştir. Görüşmeden elde edilen verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre öğretmenler kaynaştırma eğitimini zihinsel yetersizliği ile normal öğrencilerin bir arada eğitim görmesi olarak tanımlamıştır. Öğretmenlerin yarısından fazlasının kaynaştırma öğrencilerine yönelik eğitim programlarını RAM raporuna ve BEP'e göre hazırladıkları saptanmıştır. Öğretmenlerin kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma sürecinde farklı etkinliklerin yaptırıldığı bulgusuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada, öğretmenlerin tamamına yakını ses temelli cümle yöntemini kullandığını ifade etmiştir. Öğretmenlerin okuma yazmada kullandıkları yöntemi; program, öğrencinin durumu, kolay öğrenilebilme, tecrübe, sınıfına uyum sağlayabilme becerisi ve sınıfına uyum gibi nedenlerden dolayı tercih ettikleri belirlenmiştir. Zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin okuma yazma becerilerini geliştirmek için öğretmenlerin sınıf içi etkinler yaptığı saptanmıştır. Bununla birlikte öğretmenler okuma yazmada aile desteğinin önemini vurgulamış, öğretmenin aile ile sürekli iletişim içinde olması gerektiğini belirtmiştir. Aynı zamanda öğretmenler okul idaresinden, MEB'den ve RAM'dan beklentilerini dile getirmişlerdir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Kaynaştırma eğitimi en_US
dc.subject Zihinsel yetersizlik en_US
dc.subject Okuma yazma öğretimi en_US
dc.title Zihinsel yetersizliği olan kaynaştırma öğrencilerine okuma yazma öğretiminde kullanılan yöntemlere yönelik öğretmen görüşleri en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster