YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Kurum müzelerinin kurum kimliğine katkısı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisor Prof. Dr. İlker Bıçakçı
dc.contributor.author Kardeş, Fulya
dc.date.accessioned 2018-07-23T11:14:41Z
dc.date.available 2018-07-23T11:14:41Z
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://localhost:6060/xmlui/handle/1/6604
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009
dc.description.abstract Kurum müzeleri, kar amacı gütmeyen geleneksel müzeler dünyası ile rekabetin gittikçe arttığı pazarlama ve turizm dünyası arasında yerini almıştır. Kurum müzeleri, önceki dönemlerde değersiz olarak görülen `kurumsal' ve `sektörel' malzemelerin, 21. yüzyıl müzeolojisinde kurum kimliğinin önemli bir parçası olarak değer kazanmasıyla belirgin olarak ortaya çıkmıştır. İçerik açısından çok çeşitli konuları kapsayabilen kurum müzeleri, yönetim sistemlerine, hizmet ettikleri alana, hitap ettikleri kitleye ve koleksiyonlarını sergileme yöntemlerine göre çeşitlilik göstermektedir.Kurumun geçmişinden yola çıkarak bugününe ve geleceğine vurgu yapan bu müzeler, kurumsal stratejiler bakımından önemli roller üstlenmektedir. Bu doğrultuda kurum müzeleri, kurumların turizm, iletişim ve pazarlama alanlarındaki konumuna ve bu alanlardaki çalışmalara yeni boyutlar kazandırmışlar. Bu çalışmada, ana kavramlar olarak ?kurum müzeleri? ve ?kurum kimliği? detaylı olarak araştırılmıştır. Kurum müzelerinin örneklerle ortaya koyulan işlevleri ve bunların kurum kimliği üzerindeki etkileri incelenerek bir kurum müzesinin, kurum kimliğinin geliştirilmesindeki önemine vurgu yapmak istenmiştir.Günümüzde kurumların çoğu, müzelerini, uzun süreli ortak belleğin etkileyici yolu ve stratejilerin iletilmesi için araç olarak görmektedir. Kurum müzeleri, çağdaş müzecilik teknikleriyle, kurumun felsefesi, kültürü ve belleğinden yararlanarak, kurum kimliğinin ve imajının gelişimine katkı sağlar duruma gelmiştir. Bu müzeler genel olarak kurumun kültürünü oluşturan temel değer ve inançların paylaşılması, iletilmek istenen mesajların doğru ve etkili biçimde aktarılabilmesi misyonunu taşımaktadır. Böylelikle kurum, hedef kitlesinin tutum ve tavırlarını etkileyerek kurum kimliğinin güçlendirilmesine katkı sağlamaktadır. Son kertede kurum müzeleri, bağlı oldukları kurumun kimliğinin geliştirilmesinde etkin rol oynamaktadır.Anahtar Kelimeler: kurum müzeleri, kurum kimliği, kurum kültürü, kurumsal iletişim, ortak bellek
dc.subject kurum müzeleri
dc.subject kurum kimliği
dc.subject kurum kültürü
dc.title Kurum müzelerinin kurum kimliğine katkısı
dc.type Tez


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster