Özet:
Günümüzde rekabet, ulusal sınırların dışına taşarak global bir nitelik kazanmakta ve bunun sonucu olarak da rekabet gücünü korumak giderek zorlaşmaktadır. Bu zorluğu aşmak için ilk yapılması gereken, müşteri tatminini hedefleyerek kaliteye gereken önemi vermektir. Artık işletmeler için kalite, güven ve rekabet unsurudur. Kalitenin iyileştirilmesi için, tüm kaynakların ve Fonksiyonların en verimli ve en etkin bir şekilde kullanılması gerekir, organizasyon, kalite hedefleri ile birlikte diğer hedeflerine ulaşabilmesi için katılımcı, yönetim ve yaratıcılık temeline dayanan Toplam kalite yönetiminin uygulanması gerekmektedir, Bu çalışmada kalite ve kalite kontrolü tanımlan, toplam kalite kontrolü ve toplam kalite yönetimi ile ISO 9000 kalite güvence standartları ele alınmıştır. Konular hakkında bilgiler verilmiş, ISO 9001 kalite güvence standardının bir firmaya uygulanması üzerinde çalışmalar yapılmış ve araştırmadan' elde edilen sonuçlar değerlendirilerek önerilerde bulunulmuştur. Ele alınan işletmede ürünün kalitesinin yükseltilmesi sureti ile verimliliğin arttırılıp maliyetlerin düşürülmesi için hangi konularda yeni çalışmalar yapılması gerektiği üzerinde durulmuştur. ISO 9001 standardı ile başlayan, daha sonra AQAP-110 standardı ve daha sonra da Toplam Kaliteye ulaşılması için yapılması gereken çalışmalar açıklanmıştır.