YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Okul öncesi eğitime devam eden 48-60 aylık çocukların İngilizce dil ediniminde fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve müzikli oyunların etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kuzucu, Fatime Buşra
dc.date.accessioned 2022-01-04T12:10:57Z
dc.date.available 2022-01-04T12:10:57Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12264
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 48-60 aylık çocukların İngilizce Dil Ediniminde fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve müzikli oyunların etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın amacına uygun olarak belirlenen model, yarı deneysel desen modellerinden ön-test, son-test kontrol gruplu deneysel desen modelidir. Örneklemi resmi okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 19 kız ve 25 erkek olmak üzere toplam 44 çocuk oluşmaktadır. Dil gelişim puanları “Kelime Performans Kontrol Listesi” ve “Ritim Performansı Gözlem Formu” veri toplama araçları ile elde edilmiştir. Uygulama süreci edinilmesi hedeflenen 33 kelime ve kavramlara göre 10 hafta olarak planlanmış ve her iki gruba da TPR (Fiziksel Tepki Yöntemi) metodu ile verilerek, uygulamalar araştırmacı tarafından yürütülmüştür. Bu kapsamda hedef kelimeler ve kavramlar ile ilgili 11 adet eğitici İngilizce şarkı ve müzikli oyunlar kullanılmıştır. Deney grubunda ritim ve fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve müzikli oyunlar kullanılırken, kontrol grubunda flash kartlar ve flash kartların ifade ettiği kelime ve kavramları açıklayan sözel ifadeler kullanılmıştır. İngilizce dil edinimi açısından ritim ve fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş müzik ve müzikli oyunlar alma durumunun çocukların puanları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Buna göre her grup içinde alıcı dil, ifade edici dil ve ritim becerilerinin gelişimi açısından da karşılaştırmalar yapılmıştır. Elde edilen veriler Shapiro-Wilk analizi, Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve müzikli oyunlar kullanılarak İngilizce Dil Edinimine ilişkin etkinliklerin verildiği kontrol ve deney grubunun dil gelişiminde anlamlı farklılık görülmüştür. Çocukların ritim, alıcı dil ve ifade edici dil puanları değerlendirildiğinde 48-60 aylık çocuklara ikinci bir dil edinim sürecinde kullanılan fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve müzikli oyunların, resimli kartlar ile dil öğretim tekniğine göre daha etkili olduğu saptanmıştır. Bu bulgular ışığında Okul öncesi Eğitim Programı kapsamında İngilizce Dil edinimi açısından dilin erken yaşlarda verilmesi, fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş eğitimsel İngilizce müziklerin ve şarkıların amaca yönelik kullanılması ve bu kapsamda program ve içerik hazırlanması gibi öneriler getirilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Erken çocukluk eğitimi en_US
dc.subject Hareketli şarkılar en_US
dc.subject İngilizce dil edinimi en_US
dc.subject Fiziksel tepki yöntemi en_US
dc.subject Ritim en_US
dc.title Okul öncesi eğitime devam eden 48-60 aylık çocukların İngilizce dil ediniminde fiziksel aktiviteler ile birleştirilmiş İngilizce müzik ve müzikli oyunların etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster