YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Matematik öğretiminde oyun temelli yaklaşım

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ergül, Ebru
dc.date.accessioned 2022-03-03T07:15:18Z
dc.date.available 2022-03-03T07:15:18Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12539
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı oyun temelli etkinlikler ile tasarlanmış matematik öğretimi süreçlerinin uygulamada olan matematik öğretim süreçlerine göre öğrencilerin başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırma İstanbul ilindeki bir devlet ilkokulunun, 2019-2020 eğitim öğretim yılında, ikinci sınıfında öğrenim gören 81 öğrencisinin katılımıyla yapılmıştır. Araştırma nicel yöntemde tasarlanmış ön test -son test kontrol gruplu deneysel desen çalışmasıdır. Araştırmanın deney grubunu 39 öğrenci, kontrol grubunu 41 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 4 haftalık bir zaman diliminde toplanmıştır. Uygulama süreçleri deney grubunda yer alan öğrencilerle oyun temelli matematiksel etkinlikler ile yürütülmüştür. Kontrol grubunda ise matematik öğretim programı doğrultusunda ders kitaplarında yer alan etkinlikler ve öğretmen seçimi uygulamalar yapılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testlerinden elde edilmiştir. Bu araştırmada her iki gruba da deneyden önce bir başarı testi ön test diğer başarı testi son test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın verileri nicel yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırma verilerinin normal dağıldığı görülmüştür. Bu nedenle grup içi verilerin analizinde ilişkili örneklemler t-testi, gruplar arası veri analizinde ilişkisiz örneklemler t-testi kullanılmıştır. Cinsiyet değişkeninin başarı üzerindeki etkisine yönelik analizinde Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Buna göre deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin uygulamalar sonrasında matematiksel başarıları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark görülmemiştir (p>,05). Fakat deney grubunda bulunan öğrencilerin son test puan ortalamalarının kontrol grubunda bulunan öğrencilerden yüksek olması ve deney grubuna ait ön test-son test puan ortalama farkları oyunla temellendirilmiş etkinliklerin matematik eğitiminde etkili olduğunu göstermektedir. Matematik başarısı ile cinsiyet değişkeni arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Bu bulgular ışığında oyun temelli etkinliklerin ilkokul matematik programlarına dahil edilmesi, oyun etkinliklerini yaygınlaştırmak ve farklı türde araştırmaların yapılması gibi fikirler önerilmiştir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Oyun temelli öğretim en_US
dc.subject Matematik öğrenme ve öğretme en_US
dc.subject Oyun ve eğitsel oyun en_US
dc.title Matematik öğretiminde oyun temelli yaklaşım en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster