YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

Almanya Kuzey Ren Vestfalya eyaleti ve Türkiye’deki okul öncesi eğitimin karşılaştırılması

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdil, Gülşah
dc.date.accessioned 2022-03-03T07:19:24Z
dc.date.available 2022-03-03T07:19:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12540
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, Almanya Kuzey Ren Vestfalya eyaleti ve Türkiye’deki okul öncesi eğitimin ve uygulanmakta olan eğitim programlarının mevcut durumunun belirlenmesi ve okul öncesi eğitim sistemlerinin farklı değişkenler açısından karşılaştırılmasıdır. Her iki sistem arasındaki özellikle farklılıkları ve benzerlikleri vurgulamak, ülkelere özgü güçlü yönleri ve eksiklikleri belirlememizi sağlar. Bu bilgiler, sistemlerdeki eksiklikleri azaltmak ve alternatif yaklaşımları keşfetmek için kullanılabilmektedir. Almanya Kuzey Ren Vestfalya ve Türkiye arasındaki okul öncesi eğitimin genel yapısını ve okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmayı amaçlayan bu çalışma, betimsel açıdan nitel, içerik ve yöntem açısından karşılaştırmalı eğitim araştırmasıdır. Karşılaştırmalı eğitimin yaygın kullanılan yaklaşımlarından olan yatay yaklaşımın kullanıldığı bu araştırmada veri toplama yöntemi olarak nitel araştırma modeline dayalı doküman incelemesi kullanılmıştır. Verilerin analizinde Bereday (1964)’ün karşılaştırmalı eğitime özgü analitik analiz yöntemi çalışmaya uyarlanmıştır. Karşılaştırma, farklı kaynaklardan elde edilen farklı bir veri setine ve her sistemin doğrudan gözlemlerine dayanmaktadır. Belirlenen amaç ve alt amaçlar doğrultusunda okul öncesi eğitim sistemlerinin genel yapıları, çalışmanın temelini oluşturan eğitim programların amaç, içerik, eğitim durumları, değerlendirme ögeleri, okul öncesi eğitimin ortamı, kurum çeşitleri, öğretmen yetiştiren kurumlar, ilköğretime geçiş süreçleri ve kaynaştırma eğitimi uygulamaları karşılaştırılmış, bulgulara göre sonuçlar çıkartılarak öneriler getirilmiştir. Sonuçlar, iki ülkenin okul öncesi eğitim sistemlerinde, mevcut programlarda ve programların içeriğinde, okullaşma oranlarında, okul öncesi eğitimin ortamında ve okul öncesi öğretmeni yetiştirme koşullarında önemli benzerlikler ve farklılıkları göstermektedir. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject Karşılaştırmalı eğitim en_US
dc.subject Okul öncesi eğitimi en_US
dc.subject Eğitim programı en_US
dc.subject Almanya Kuzey Ren Vestfalya eyaleti eğitimi en_US
dc.title Almanya Kuzey Ren Vestfalya eyaleti ve Türkiye’deki okul öncesi eğitimin karşılaştırılması en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster