YTÜ DSpace Kurumsal Arşivi

İngilizce öğretmenlerinin iletişim becerisinin ilkokul öğrencilerinin dil öğrenmesine etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ceyhun, Rümeysa
dc.date.accessioned 2022-03-03T09:19:28Z
dc.date.available 2022-03-03T09:19:28Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://dspace.yildiz.edu.tr/xmlui/handle/1/12553
dc.description Tez (Yüksek Lisans) - Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021 en_US
dc.description.abstract Hazırlanan bu tezin amacı ilkokul İngilizce öğretmenlerinin iletişim becerilerinin, öğrencilerin yabancı dil dersine olan ilgileri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. İlkokul İngilizce öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleri ve iletişim becerilerinin ne düzeyde olduğunu görmeleri ve farkında olmaları adına bu çalışmanın yardımcı olacağı düşünülmektedir. Öğrencilerin İngilizce’yi verimli bir şekilde kullanabilmeleri için İngilizce öğretmenlerinin bu süreçteki etkisi çok önemlidir. Süreç içerisinde İngilizce öğretmenlerinin öğrencileriyle iletişimi ve dili ne denli etkili kullanabildikleri araştırılmalıdır. Bu araştırmada ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. İlkokul öğrencilerinin yaş, cinsiyet, sınıf değişkenlere ve İngilizce öğretmeninin iletişim becerisi doğrultusunda İngilizce dersine yönelik tutumları ve ilgilerinin incelenmesinde betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 yılı, Erzurum ili Yakutiye ve Palandöken merkez ilçelerinde faaliyet gösteren ilkokullarda İngilizce dersi alan 2.sınıf, 3.sınıf ve 4.sınıf toplam 138 öğrenciden oluşmaktadır. Ve bu ilçelerdeki ilkokullarda görev yapan 86 İngilizce öğretmeninden oluşmaktadır. Bu çalışmada veriler, 16 maddeden oluşan “İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği” ve 45 maddeden oluşan “İletişim Becerileri Envanteri” kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiş ve verilerin analizinde frekans, yüzde hesaplamaları, t-testi ve ANOVA istatistiki yöntemlerinden faydalanılmıştır. Bu çalışma sonucunda öğrencilerin İngilizce dersine yönelik tutumlarının orta düzeyde olduğu, cinsiyetleri ve tutumları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmenlerin iletişim becerilerinin, cinsiyete, öğrenim durumuna, yaşa, mesleki hizmet süresine, çalıştığı kuruma ilişkisine göre farklılık göstermekte olduğu fakat anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Fakat öğretmenlerin okul türlerinde, öğrenim durumlarında ve cinsiyet değişkenlerinde iletişim becerilerinin anlamlı bir farklılık bulunmuştur. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.subject İletişim süreci ve öğeleri en_US
dc.subject Öğretmenin sahip olması gereken beceriler en_US
dc.subject Dil ve dil edinimi en_US
dc.subject Yabancı dil öğretimi en_US
dc.title İngilizce öğretmenlerinin iletişim becerisinin ilkokul öğrencilerinin dil öğrenmesine etkisi en_US
dc.type Thesis en_US


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster