Abstract:
Bu çalışmanın genel amacı; İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nde görev yapan öğretim
elemanlarının kariyer çapalarını belirlemektir. Bu genel amaç doğrultusunda, kariyer
çapalarının unvan, öğrenim durumu, daha önce öğretim elemanlığından farklı bir iş
yapma durumu, mevcut kurumda şu an idari görevin olup olmaması, daha önceden
idari görevin olup olmaması, öğretim elemanı olarak işini isteyerek yapma, kariyer
evresi, yaşam evresi, cinsiyet ve medeni durum gibi kişisel ve mesleki değişkenler
açısından incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın evrenini İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nin 9 fakülte ve 1
yüksekokulunda görev yapan 671 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Bu kapsamda tüm
evrene ulaşılmaya çalışılmış ve 432 kişi araştırmaya katılmıştır. Bu araştırmada nicel
araştırma yöntemleri benimsenmiştir. Solmaz (2012) tarafından uyarlama çalışmaları
yapılan “Kariyer Çapaları Ölçeği ” (KÇÖ) kullanılmıştır. Bu ölçek ile elde edilen
veriler betimsel analiz, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis H, Tukey ve LCD testi
ile analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçlarına göre, Özerklik ve Bağımsızlık öğretim elemanları tarafından
en önemli olarak görülen kariyer çapasıdır. Ayrıca öğretim elemanlarının bazı kariyer
çapalarının unvan, öğrenim durumu, mevcut kurumda şuan idari görevin olup
olmaması, daha önceden idari görevin olup olmaması, öğretim elemanı olarak işini
isteyerek yapma, kariyer evresi, yaşam evresi, cinsiyet ve medeni durumlarına göre
anlamlı farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir.