Özet:
İşletmelerin başarılı olabilmeleri için gereken en önemli faktörün insan kaynağı
olduğu düşünüldüğünde, kendini geliştirebilen, kariyerinde karşılaşacağı engellerle
başa çıkabilen, değişimlere uyum sağlayabilen, belirsizliklerle başa çıkabilen ve
geleceği ilişkin olumlu bakış açısında sahip potansiyel çalışanları çekebilmek,
işverenler açısından oldukça önemli bir hale gelmiştir.
Çalışmada, kariyer geleceği algılamalarının, işveren çekiciliğine etkisini ölçmek
amaçlanmıştır. Bu amaçla, 361 katılımcıya anket uygulanmıştır. Kariyer geleceği
algısının ölçümünde Rottinghaus, Day ve Borgen (2005) tarafından oluşturulan
“kariyer geleceği ölçeği”nden, işveren çekiciliğinin ölçümünde ise Berthon, Ewing ve
Hah (2005) tarafından oluşturulan “işveren çekiciliği ölçeği”nden yararlanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre kariyer geleceği algısının, işveren çekiciliğinin özellikle
gelişim değeri, sosyal değer ve fayda değerini pozitif yönde etkilediği, ekonomik
değeri ise negatif yönde etkilediği ortaya konmuştur. Aynı zamanda cinsiyet, kuşak,
bölüm ve eğitim durumuna göre kariyer geleceği algılamaları ve işveren çekiciliği
açısından farklılıklar olduğu saptanmıştır.