Bu tez çalışmasında, mağaza yönetiminde eğitimin önemi ve çalışanların eğitimlere bakış açısı açıklanmıştır. Perakendecilik sektöründe müşteri hizmetlerinde başarılı olabilmek için çalışanların yaptıkları işe hakim olmaları ...
Karsılıklı güven üzerine olusmus olan bankacılık sistemi için kredi riski güncel ve önemli bir olgudur. Kredi riski pek çok faktörden etkilenmektedir. Bunların basında makroekonomik faktörler ve sermaye yapısı kararları ...
Bankaların işlevlerini sağlam bir yapıda ve düzenli bir şekilde yerinegetirebilmeleri için gelişip büyümeleri, gelişip büyümelerini de devam ettirebilmeleriiçin ise kar elde etmeleri gerekmektedir. Kar elde edilebilir ...
BİRİNCİ BÖLÜM : FİNANSAL KRİZLER ve MALİ LİBERALİZASYON Bu bölümde Finansal Krizlerin genel tanımı yapılıp giriş yapılarak günümüz güncel mali krizlerine bağlantı kurulmaktadır. 90'lı yıllarda mali kizlerin temel nedenleri ...
1960'lı yıllarda bilgisayar teknolojisinde kaydedilen gelişmeler sonucu işletmelerde bilgisayar kullanımı yaygınlaşmış ve buna bağlı olarak ihtiyaç planlama faaliyetleri de bilgisayar desteğiyle yürütülmeye başlanmıştır. ...
Marka kavramının önemli olarak şirketlerce dikkate alındığı, şirketlerin firma / marka imajlarını geliştirmek ve ölçmek için yaptıkları bol tutarlı harcamalardan bellidir. Fakat marka algılamaları ve satın alma davranışı ...
Günümüzde rekabet koşullarının gitgide zorlaşması, firmaları fark yaratma konusunda farklı alanlara yöneltmiştir. Ürün ve hizmetlerin benzerlik göstermesi ve kolay taklit edilebilirliği, fark yaratma unsurunun artık marka ...
Sürdürülebilir ekonomilerde her türlü soyut ve somut faktörlerin yarattıkları etkilerin ölçülebilir olması büyük önem taşımaktadır. Ölçebildiğimiz sürece değerlendirme yapabiliriz, önlem alabiliriz, gelişebilir ve ...
Günümüz rekabet sartlarında ürünler fiziki özelliklerinden ziyade sahip oldukları anlamlarla ön plana çıkmaktadırlar. Markalama kararı verilirken hedef alınan tüketicigrubunun ihtiyaçları ve istekleri göz önünde ...
Günümüzde isletmelerin yoğun rekabet ortamında rakiplerinden farklılasması vetüketicilerin zihinlerinde yer alması markalasma ile mümkün olmaktadır. Marka,tüketici zihninde farkındalık yaratarak, satın almaya tesvik etmek ...
Bu çalışmamızda davranışları analiz etmek için kullanılan bir yöntem anlatılacaktır. Bu yöntem n dönem sonrası sonuçlar için tahmin yapma imkanı sağladığından yaygın olarak kullanılmıştır. Günümüzde matrisyel yaklaşımlar ...
Matriks organizasyonu ülkemiz için yeni bir kavram olup yeni yeni uygulama alanları bulabilmektedir. Ancak görülmüştür ki uygulandığı firmalara büyük faydalar sağlamaktadır. Bu tezde matriks organizasyon hakkındaki geniş ...
Customer service loyalty is one of the crucial construct explained with different concepts in the literature. The aim of the research is to deepen the understanding of the concepts of service quality, perceived value, and ...
Son dönemlerde gerek global, gerekse de ülke çapında yaşanılmış finansal krizler, ekonomik düşüşler finansal kurumlarda risk yönetimi konusunun önemini daha da artırmıştır. Bu nedenle de uluslararası alanda karşılaşılabilecek ...
Belirsizlik ortamında karar vermenin en güç yönü yatırımcının riski hangi oranda ekstra getiri beklentisi karşılığında, üstlenebileceği kararıdır. Bu kararı verebilmek için yatırımcıların bakış açısından yola çıkılmalıdır. ...
Ülkemizde özellikle son on yılda yaşanan konjonktürel dalgalanmaların etkisi ile ekonomide yaşanan olumsuz gelişmeler, iç talebin daralması, yüksek faiz ve enflasyon, reel sektörün küçülmesine neden olmuştur. Makro ekonomi ...
Birinci Bölümde, Merkez Bankası'nın tanımı işlevi konusu ele alınmış, genel olarak Merkez Bankalan'nm ekonomik sistem içindeki rolü belirlenmiştir. Yine bu bölümde, Merkez Bankası bağımsızlığı genel olarak tanımlanmış, ...
Bu çalışmanın amacı, çalışma yaşamında mobbing konusunda farkındalığın ne boyutta
olduğunu gözlemlemek, mobbing davranışlarının ardındaki nedenleri ortaya koymak,
çalışanlar üzerindeki etkilerini incelemek ve mobbingle ...
Mobbing kavramının daha iyi ve dogru biçimde anlasılması ve çalısan motivasyonu üzerinde ne gibi etkileri oldugu hususunda çalısanlara ve yöneticilere ısık tutması amacıyla hazırlanan bu çalısma 3 ana bölümden olusmaktadır. ...