Küresel piyasalarda artan rekabet, işletmeler üzerinde sürekli büyüme ihtiyacı doğurmaktadır. Bunun sonucu olarak, yatırım projelerinin değerlendirilme süreci işletmelerin kıt kaynaklarıyla yapacakları yatırımların verimli ...
Tarih içerisinde değişim ve gelişim gösteren sektörlerde müşteri kavramının ve müşteri üzerinden hizmet kavramının tanımı da değişim geçirmektedir. Sektörlerin farklı alanlar üzerinden kendilerini tanımlamaları, disiplinlerarası ...
Günümüzde hayat sigorta şirketleri sermaye piyasasının önemli aktörlerinden biri olup ülkelerin ekonomilerini makro ekonomik anlamda etkileyen fonların oluşumunda büyük katkı sağlamaktadırlar. Bu fonlar yatırımcıların ...
Artan nüfusa ve dolayısıyla büyüyen ekonomiye bağlı olarak çeşitlilik kazanan yatırım araçları içinde hisse senetleri önemli bir yer tutmaktadır. Gelişmiş ülkelerde 1800'lü yıllara dayanan hisse senedi borsalarının sayısı ...
Çalışmanın amacı hisse senedi opsiyonlannın fiyatlama ilkelerini inceleyerek, Türkiye şartlarında uygulanabilirliğini araştırmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda öncelikle opsiyon piyasasının genel yapısı ve işleyişi ...
Son yıllarda Türk Sermaye Piyasası beklenenden çok hızlı gelişmiş ve İstanbul Menkul Kıymetler Borsası'nın da kurulmasından sonra hisse senetleri yatırımcıların tercih ettikleri yatırım araçlarından biri olmaya başlamıştır. ...
Bu çalışma, iş dünyasında ve İnsan Kaynakları Yönetimi'nde önemli yerleri olan çalışanların iş tatmini ile hizmet içi eğitim algılamaları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamıştır. Buna göre çalışmanın birinci bölümünde ...
Mobil cihazlar günümüzde birçok alanda hayatı kolaylaştıran araçlardır. Mobil cihazların işlevlerinin artmasıyla birlikte, bu cihazlara olan eğilim ve beklentiler de artmıştır. Bu doğrultuda, mobil cihazların yeteneklerinin ...
Bu çalışmada, İETT yönetimine "hedeflerle yönetim" yaklaşımının "Balanced Scorecard" (Dengeli Kurumsal Karne) yönteminden faydalanılarak kazandırılması amaçlanmıştır. Öncelikle Hedeflerle Yönetim performans ve performans ...
Bu çalışmanın amacı hizmet kalitesi, müşteri tarafından algılanan değer ve müşteri tatmini arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın verileri İstanbul'un şehir içi toplu taşıma hizmetinden sorumlu İETT'nin son ...
Günümüzde her alanda hızlı bir değişim süreci yaşanmaktadır. Bu değişimin bir sonucu olarak üretim sektöründen hizmet sektörüne doğru kayma olmakta, hizmet sektöründeki gelişim çok geniş ve çeşitli alanlarda gerçekleşmektedir. ...
Günümüzde teknoloji hızla ilerlerken, örgütler zaman kaybım önlemek, hataları azaltmak, daha kaliteli ürünler çıkarmak ve tüketicileri memnun etmek için olanaklarını zorlayıp, işletmeye yeni teknolojiler kazandırırlar. ...
Toplam Kalite Yönetimi kavramı Japonya'da ortaya çıktıktan sonra başarılıuygulamalar sonucunda gelişmiş ve batı ülkelerine de yayılmıştır. Başlangıçta sanayisektöründe, imalat ve montajla bağlantılı alanlarda ürün tasarımında ...
Bu çalısmada hizmet sektörü dalı olarak bankacılık alanında müsteri davranıslarıüzerinde etkisi bulunan hizmetin kalitesi, kayıp, hizmetin değeri ve müsteritatmininin birbirleriyle olan iliskileri J. Joseph Cronin Jr. , ...
Bu tezde, hizmet sektöründeki otel işletmelerinde yönetsel ve örgütsel değerler incelenmiştir. Değer kavramının yapısına bağlı olarak, değerin oluşumu, fonksiyonları, özellikleri, sistemleri üzerinde durulmuştur. Ayrıca, ...
Bu araştırma, Türk otomotiv sektöründe uygulanan hizmet içi eğitim etkinliklerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya, hizmet içi eğitim ve otomotiv sektörü ile ilgili yurt içi ve yurt dışındaki kaynaklar ...
Finans literatüründe son yıllarda üzerinde yoğun çalışmalar yapılan, finansal varlık fiyatlama modeli, risk ve getiri arasındaki ilişkiyi belirleyen bir modeldir. Bu modelin geçerliliğini araştıran birçok araştırmacılar ...
İç ve dış ticarette yeni bir finansman yöntemi olarak ortaya çıkan factoring kelime anlamı olarak Latince kökenli olan ve bir başkası hesabına hareket eden veya faaliyette bulunan kişi anlamına gelen factor kelimesinden ...