Yaklaşık 20 yıl önce kalite sadece ürün için telaffuz edilirken, bugün her boyutta günlük yaşantımızın bir parçası haline gelmiştir. Kalite kavramını bu denli ön plana çıkaran, yaşanan hızlı değişim sürecinde üretilen mal ...
Endüstriyel üretim sistemleri günümüzde hızla gelişmektedir. Bununla beraber üretimde kalite ve verime olan talep de artmakta, ürünlerin kalite denetimleri önem kazanmaktadır. Bu denetimler, önceleri insan gözlemiyle oldukça ...
Üretim planlama ve kontrol sistemi, endüstriyel işletmelerin stratejik karar/amaçlan ile üretim sahası arasında köprü görevi görür. Şirket vizyonundaki hedefler sayısal olarak belirlendikten sonra üretim planlama ve kontrol ...
Üretim sahasında mevcut olan makinelerin oluşturduğu gürültü, çalışanlar için önemli bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır. Üretim sahasında oluşan gürültünün azaltılması, kontrol edilmesi ve çalışanlar için zararlı ...
Bu çalışmada, üretim alanlarında oluşan gürültü araştırılmıştır. Bu gürültünün, üretim alanında bulunan insanlar üzerindeki etkilerinden, sınır değerlerinden ve gürültüyü önlemek için literatürdeki bilgilerden yararlanılmıştır. ...
İş ölçümleri ve standartlarının belirlenmesi amacıyla yapılan bu tez çalışmasının birinci bölümünde, bu konuda teorik bilgi verilerek üretim sanayiinde iş ölçümleri teknikleri ile standartların belirlenmesi konularına ...
Faaliyete dayalı mafyeüendirme yöntemi doğru uygulandığı taktirde işletme yönetimine işletme ile ilgili alınacak kararlarda çok yardıma olacak veriler sağlamaktadır. İşletmeler ürettikleri ürünlere dolaylı giderleri doğru ...
Bu çalışmada, üretim vb envanter yönetimi için halen mevcut ana teknikler incelenmiştir. Bu teknikler: Malzeme ihtiyaç Planlaması, Tam Zmanmda Üretim ve Optimum Üretim Teknolojisi 'dir. Birinci bölümde, üretim kavramı ...
Modernleşme süreci ve bilgi teknolojilerindeki değişme ve gelişmeler, pazar dinamikleri ve firmaların üretim stratejilerini oldukça yakından etkilemektedir. Müşteri kavramının üretim sisteminin odak noktasına oturmasıyla ...
Bu çalışmanın amacı İstanbul ilinde semt pazarlarında satılan domates ve biber salçalarındaki toplam aflatoksin ve aflatoksin B1 miktarlarını ölçmek ve aflatoksin konsantrasyonunun standartlarının içinde olup olmadığı ve ...
Bir konu hakkında zamanında ve doğru karar verebilmenin önemi hem kişiler hem de kuruluşlar için giderek artmaktadır. Dolayısıyla karar verme konusundaki çalışmalar da günden güne önem kazanmaktadır. Günümüzde firmalar ...
Günümüz teknolojisi ve küreselleşen dünya ile ürünlerin artık birbirlerine göre çok farklılık arz etmemesi ve alternatiflerin bolluğu sebebi ile herhangi bir ürünün pazardaki fiyatı üretici tarafından değil, tüketici ...
Çalışmanın amacı. üretim yönetiminde kullanılan kantitatif tekniklerin verimliliğe etkisinin belirlenmesi ve tekniklerin Türkiye 'deki isletmelerde kullanım durumunu tespit etmektir. üç bölümden oluşan tezin.birinci ve ...
Bu tezde, değişim yönetiminin denetlenmesi için üç danışman şirketle yapılmış olan görüşmelerin ve araştırmaların yer aldığı makale baz alınarak, literatürlerden alman veriler ile anket çatısı oluşturulmuştur. Çatı değişim ...
Satış ve pazarlama faaliyetlerinde belirli olgunluk seviyesine ulaşan işletmeler rekabette
avantaj sağlayabilmek, değişken müşteri beklentilerine cevap verebilmek ve zorlu iş
dünyasında ayakta kalabilmek için tedarik ...
Kömür, 18.yy.da buhar makinesinin bulunuşuyla devrin en önemli kaynağı haline gelmiş, bu özelliğiyle tarım toplumundan endüstri toplumuna geçişte büyük rol oynamıştır. Sanayi devrimiyle makinelerin insanın yerini almasına, ...
Ülkemiz yenilenemez doğal kaynaklar içerisinde madenler önemli bir paya sahip olmakla birlikte üretim ve tüketim safhalarında çevre ile uyumlu teknolojilerin kullanılmayışı nedeniyle, madencilik faaliyetlerinin yapıldığı ...
Günlük hayatta kullanılan birçok ürün birden fazla bileşenin belirli oranlarda karıştırılması yoluyla elde edilmektedir. Bu ürünleri üreten endüstriler rekabetçi piyasa koşulları ve daha kaliteli-daha ucuz maliyetli ...
Günümüz ekonomisinde üretilen ürünleri satılması sadece fiyat avantaj ma değil, ürünlerin kalitesine ve daha da önemlisi müşteri ihtiyaçlarına ne kadar cevap verdiğine bağlıdır. Ürünlerin müşteri tararından belirlenmiş ...