Bu çalışmada; ortaöğretim öğrencilerinin enerji kaynakları hakkındaki bilgi ve
düşüncelerini almak amaçlanmıştır. Ayrıca elde edilen verilerden yola çıkılarak fizik,
kimya ve biyoloji öğretmenlerinden elde edilen ...
In this study, it was aimed to determine the metaphoric perceptions and mental models
of middle school students (6th, 7th, and 8th grades) on various socioscientific issues
(GMO, Nuclear Energy, Organ Donation). In the ...
Bu çalışmanın amacı fen bilgisi öğretmen adaylarının Web 2.0 araçlarıyla dijital
materyal geliştirme öz-yeterliğinin cinsiyet, üniversite, sınıf, daha önceden Web 2.0
ile ders içeriği geliştirme, daha önceden dışarıdan ...
Fen, mühendislik, matematik ve teknoloji disiplinlerinin entegrasyonu ile derslerin
verildiği STEM eğitimi, yirmi birinci yüzyılın eğitim yaklaşımı olarak kabul
edilmektedir. Arduino; ısı, sıcaklık nem gibi sensörler ile ...
Bu çalışmada, Çevre eğitimine dayalı Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (E-STEM)
temelli etkinlik geliştirmek, sunmak ve geliştirilen etkinliklerin özel yetenekli
öğrencilerde çevreye yönelik algılarını ve 21. yüzyıl ...
Akış deneyimi, mutluluk ile doğrudan ilişkilendirilen bir durum olup, insanların bir
eylemi gerçekleştirirken o etkinliğe kendilerini tamamen kaptırmaları, etkinlikle
bütünleşmeleri ve herhangi bir dışsal sonuç ...
Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu tarafından 2018-2019
öğretim yılından itibaren beş yıl süreyle tek ders kitabı olarak tüm Türkiye’de
okutulması kabul edilmiş olan 8. Sınıf Fen Bilimleri ders ...
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte günlük hayatın içine giren bilgisayar ve internet
kullanımı eğitimdeki yaklaşımları da etkilemiştir. Ters yüz edilmiş öğrenme modeli
aracılığıyla Bloom taksonomisinde yer alan alt ...
The main purpose of this study is to reveal middle school students’ misconceptions about basic astronomy concepts. The study was conducted in a public school in Gaziantep. The study was carried out with 181 middle school ...
Bu çalışma, web tabanlı ciddi oyunların beşinci sınıf öğrencilerinin fene karşı tutum ve fen başarıları üzerindeki etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Araştırmada yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ...
Bu çalışma ile değerler eğitiminin sosyal bilimler alanındaki derslerin yanında Fen Bilimleri
dersinde de uygulanabilirliğinin ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Fen bilimleri ...
Bu tez çalışmasında ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin bilimsel tutum düzeyleri ilişkisel tarama yöntemi kullanılarak ortaya konmaya çalışılmıştır. Öğrencilerin bilimsel tutumlarının cinsiyet, anne-baba eğitim düzeyi ...
Bu araştırma 7. ve 8. Sınıf öğrencilerinin sürdürülebilir kalkınmaya yönelik tutum düzeylerini ve tutumlarla ilişkili olan faktörleri belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin sürdürülebilir ...
Araştırmanın amacı fen bilimleri öğretmenlerinin bütünleşik Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik (STEM) eğitimi ve etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018–2019 güz döneminde ...
Bu çalışmada amaç, fen bilimleri dersinde kullanılan bilim tarihi uygulamalarının ortaokul öğrencilerinin bilime ve fene yönelik tutum ve epistemolojik inançlarına olan etkisini araştırmaktır. Bu amaç doğrultusunda çalışma ...
Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımı matematiğin gerçek hayattan kopuk
olmamasını, gerçek hayatın bir parçası olmasını ve matematiğin yaparak yaşanılarak
öğrenilmesi gerektiğini savunmaktadır. GME matematiğin bir ...
Bu çalışmada bilim merkezlerinin ortaokul öğrencilerinin bilimin doğasına yönelik algılarına etkisi incelenmiştir. Çalışmada deneysel desenlerden tek grup ön test - son test deseni kullanılmıştır. Çalışma grubunu 16 ortaokul ...
Bu çalışma, Glynn, Brickman, Armstrong ve Taasoobshirazi tarafından geliştirilen “Science Motivation Questionnaire-2” ölçeğinin Türkçe'ye uyarlanıp geçerlik ve güvenirlik analizlerinin yapılması amacıyla yapılmıştır. ...
The main points of this article are that in size of the Sun, Earth and Moon and their
position relatively and most importantly the shape of the Earth concepts in the students’
mind. Students have some thoughts before ...
Varlık sebebi öğrenme ve öğretme olan okulların etkililiği ve gelişimi
açısından öğrenen organizasyon misyonu taşımaları beklenmektedir. Okuldaki
öğrenme ortamının organize şekilde yürütülüp yürütülmediği, öğrenmenin ...